måndag 1 december 2008

Sound of silence

Välkommen hem sade jag till mig själv när jag steg in genom dörröppningen hemma. Har resan gått bra? Tacka som frågar svarade jag. Jo då allt till belåtenhet. Det var så förbaskat tyst så jag var tvungen att liva upp lägenheten med lite egna ord. Fast å andra sidan var det en enda lång fest in på småtimmarna och ljud,musik surr från alla dess hörn från båten, så öronen kan behöva vila lite.Nåja, båten höll och jag föll, inte överbord. Ingen annan heller vad jag vet. Fast visst fanns det somliga som låg i riskzonen. Ja att bli däckade av all sprit de vräkte ner i sina strupar menar jag. Men så är det alltid på dessa båtar.Älsklingar , älsklingar. Det här var en väldigt kort reseberättelse, men tröttheten gör att skrivandet har hakat upp sig lite grann. Orden blev kvar där på Åland. Och någon järnvägsstation såg jag inte heller. Såg överhuvudtaget inget alls av åland. Jo en björk och ett hus tror jag. Det var ju mörkt, mitt i natten. en grogg i handen. Inte ser man något då heller.Jari

Inga kommentarer: